Rijtest: Naomi & Giulia, twee veelbelovende nieuwkomers!

6 oktober 2016 Naomi Hurkmans

Toen ik het parkeerterrein opliep wist ik niet wat ik zag: “Wat een prachtige auto!” Omdat ik zo gewend ben aan mijn Fiat 500, vond ik het best spannend.

Sinds september ben ik bij Leasevisie gestart als secretarieel medewerker, een leuke nieuwe uitdaging waar ik veel contact heb met onze klanten. Binnen Leasevisie heb ik snel mijn draai gevonden en om de Automotive branche beter te leren kennen, mocht ik meteen op pad met de Alfa Romeo Giulia. Een leuke verrassing tijdens mijn inwerkperiode!

Van Fiat 500 naar Alfa Romeo Giulia

Toen ik het parkeerterrein opliep wist ik niet wat ik zag: “Wat een prachtige auto!” Omdat ik zo gewend ben aan mijn Fiat 500, vond ik het best wel spannend om achter het stuur plaats te nemen van deze nieuwkomer!

De Giulia heeft een 2.2 liter turbodiesel en achterwielaandrijving, wat deze een zeer sportieve auto met veel uitstraling maakt! Tijdens het
rijden merkte ik dat ook. Ik werd namelijk meerdere keren aangesproken met: ”Wat een mooie auto mevrouw!’’

Collage Alfa Romeo Giulia

Tijdens de rit richting Den Helder merkte ik goed dat de auto zeer solide en stabiel op de weg ligt. Hij schakelt soepel en trekt snel op. Wel even opletten dus, want als je niet uitkijkt ben je snel geneigd hard te rijden! Bij hoge snelheid is de auto nog steeds stil. Ook heb ik nog even de diverse rijprogramma’s getest via de Alfa™ DNA knop. Je kunt zelf kiezen hoe de auto moet reageren op gas, rem en stuurbewegingen, al gebruik je deze opties in de praktijk niet dagelijks.

Geïntegreerd dashboard

De binnenkant van de Alfa Giulia is ruim en mooi afgewerkt met zwart lederen bekleding. Voor lange personen is er genoeg ruimte, zowel voorin als achterin. Het navigatiesysteem is mooi in het dashboard geïntegreerd, net zoals de startknop op het stuurwiel. Het dashboard is prachtig om te zien, echter laat de interface wel te wensen over en doet mij dit denken aan het Nokia tijdperk.

Geintegreerd dashboard

Conclusione

Een sportieve sedan met achterwielaandrijving, wat redelijk uniek is in deze klasse. Er is weer eens wat anders te kiezen voor de zakelijke rijder en met de bijkomende ruimte ook geschikt als gezinsauto. Ik vond het een leuke ervaring, maar de Fiat 500 is voor mij toch wat makkelijker inparkeren!


Wilt u op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief. 1091 geïnteresseerden gingen u voor!

Aanmelden nieuwsbrief