Vervolg huisstijl LeaseVisie: evolutie of revolutie

12 november 2015 Peter Visser

Ik schreef in juni dit jaar een blog over de vernieuwing van onze huisstijl en logo: evolutie of revolutie.

Vanuit alle kanten heb ik ervaringen, advies en andere reacties ontvangen. Door meerdere personen is mij hulp aangeboden om hier eens over van gedachten te wisselen. En, meestal zonder dat er meteen een commercieel belang aan vast zat. Mooi om te ervaren hoe betrokken de mensen in je omgeving zijn.


Nu zijn wij inmiddels een aantal maanden verder en er is veel gebeurd. Dus het is tijd voor een update.


Deze maand hebben wij onze intrek genomen in ons nieuwe kantoor in Heerhugowaard. Zoals ik al eerder schreef is dit voor ons een uitgelezen moment om kritisch naar de huisstijl van Leasevisie te kijken. En dat hebben we gedaan.


We hebben meerdere partijen gesproken met de insteek van een evolutie of revolutie. Uiteindelijk is het een soort van middenweg geworden. Evolutie in de zin dat we de kleur rood van onze vorige huisstijl hebben behouden, revolutie in de zin dat we met de gehele uitstraling van onze huisstijl en logo een echte vernieuwing hebben doorgevoerd. Een stuk wetenschappelijke onderbouwing heeft ons over de streep getrokken om hiervoor te kiezen. En, eerlijk gezegd vinden wij het zelf ook echt mooi. We herkennen onszelf in deze huisstijl en het geeft de ambitie weer van ons bedrijf.


Ik wil iedereen bedanken die heeft gereageerd op mijn blog van juni. Team Nijhuis uit Borne bedankt voor de uitwerking van onze nieuwe huisstijl. En speciale dank voor mijn collega’s Lison en José voor de bijzondere inzet en drive om onze nieuwe huisstijl binnen zeer korte termijn volledig door te voeren.


Laat mij beslist weten als jullie zelf momenteel overwegen om een evolutie of een revolutie in de huisstijl door te voeren. Ik ben altijd bereid om hierover van gedachten te wisselen en mijn ervaringen van de afgelopen maanden te delen. Reageer dan onder deze post of stuur mij een mail via [email protected]


En, uiteraard ben ik benieuwd naar jullie reacties op onze nieuwe huisstijl.


Peter Visser


  1. 15 juni 2017 Lison van Tol-van Langen

    Leasevisie lakt mee met Tijn!

    Ken je de crowdfunding actie nog van Tijn? Tijn heeft hersenstamkanker en wilt daarom graag een nieuwe behandelmethode naar Nederland halen.

Wilt u op de hoogte blijven? Meld u dan aan voor de nieuwsbrief. 1116 geïnteresseerden gingen u voor!

Aanmelden nieuwsbrief